جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6256 |
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ | ارسال توسط :
91 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سورنا ستاری روز گذشته درسومین کنگره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان، رویکردهای دانشگاه صنعتی اصفهان را در جهت‌گیری به سوی اقتصاد دانش‌بنیان رویکردی روبه جلو و مثبت ارزیابی کرد و گفت: رویکردهای جدید مسؤولان و دانشگاه صنعتی اصفهان در گذار از دیدگاه‌های سنتی به سمت ایجاد زیست بوم کارآفرین و فراهم کردن یک محیط مساعد برای […]

سورنا ستاری روز گذشته درسومین کنگره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان، رویکردهای دانشگاه صنعتی اصفهان را در جهت‌گیری به سوی اقتصاد دانش‌بنیان رویکردی روبه جلو و مثبت ارزیابی کرد و گفت: رویکردهای جدید مسؤولان و دانشگاه صنعتی اصفهان در گذار از دیدگاه‌های سنتی به سمت ایجاد زیست بوم کارآفرین و فراهم کردن یک محیط مساعد برای کسب و کارهای دانش‌بنیان اثرگذار بوده است و شاهد تغییرات قابل توجهی در حوزه دانش‌بنیان بوده‌ایم که بخشی از این تغییرات، فرهنگی و بخش دیگری از آن در حوزه فناوری و نوآوری است.

ورود به عرصه کارآفرینی فناورانه مبتنی بر زیست بوم نوآوری

ستاری گفت: ارزش افزوده و اشتغال با کارآفرینی فناورانه ایجاد می شود ، همچنین افزود: کشورمان راه‌کار دیگری جز ورود به عرصه کارآفرینی فناورانه بر مبنای زیست بوم کارآفرینی و نوآوری ندارد؛ زیرا در شرایط حرکت پرسرعت کشورها به سوی ایجاد ارزش افزوده از نوآوری، راه‌کارهای پیشین در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال کارآمدی لازم را ندارند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر هموار کردن مسیر برای پایه‌ریزی اقتصاد به دست جوانان به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های کشورمان، افزود: وجود بیش از ۵ میلیون دانشجو و ۳۰ میلیون جوان، سرمایه ارزشمندی که در اختیار کم‌تر کشوری قرار دارد، باید با ایجاد زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری آنان در قالب شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند، شکوفا شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، نقش ویژه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در ایجاد بسترهای مساعد بروز خلاقیت و نوآوری استعدادهای جوانان کشور را یادآور شد و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مدلی موفق که توانسته است با ایجاد بسترهای مناسب، فضای رشد و بروز خلاقیت‌های دانشگاهی را فراهم کند، به عنوان الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها مطرح است.
ستاری از نقش پررنگ خلاقیت‌ و نوآوری جوانان کشوررمان در دوران دفاع مقدس و عبور از موانع با تکیه به نوآوری‌های فردی گفت و افزود: قبل از انقلاب یکی از ناوگان‌های هوایی قدرتمند دنیا را در اختیار داشتیم؛ اما پس از انقلاب و با آغاز جنگ دریافتیم که صرفاً تجهیزات را در اختیار داریم و از دانش آن اطلاع نداریم از توانمندی ساخت برخوردار نبودیم؛ زیرا وابستگی چنین احساس نیازی را نه در دانشگاه‌ها و صنعت ما ایجاد نکرده بود.
وی ادامه داد: آن‌چه که در دوران دفاع مقدس موجب شد کشوری که توانمندی تولید و تعمیر و نگهداری تجهیزات پیشرفته را نداشت، اما تا پایان دوران جنگ توانست ایستادگی کند و تاکنون به موفقیت‌های بزرگی دست پیداکند، خلاقیت‌ها و نوآوری جوانانی بود که در راه کشورشان به فداکاری‌ها و از خودگذشتی‌های بسیاری دست زدند.
وی افزود: در حالی که در دوران جنگ، امکانات پیشرفته و مجهز بسیاری از کشورها به کمک دشمن آمده بود، آن چه که زمینه‌ساز چنین موفقیت‌ها و افتخارآفرینی‌های کشورمان در عملیات گوناگون از جمله والفجر ۸ شد، استفاده از درک و تحلیل مبتنی بر خلاقیت و نوآوری جوانان بود که پیاده‌سازی آن‌ها در صحنه میدان و عمل، موجب این افتخارات شد.

میدان دادن به نوآوری و خلاقیت جوانان گامی در جهت اقتصاد دانش‌بنیان
ستاری ماهیت دانشگاه‌ها را تربیت نسلی با توانمندی تغییر در جامعه بر مبنای نوآوری و خلاقیت دانست و گفت: جامعه برای حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان و تغییر اساسی در ساختار اقتصادی، نیازمند تحولی اساسی و فرهنگ‌سازی است. نقطه آغاز این تحول، میدان دادن به نوآوری و خلاقیت جوانان و ایجاد اعتماد به نفس در آنان برای باور به توانمندی در اصلاح و پیشرفت کشورشان است.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس به این باور رسیدیم که با تکیه به توانمندی و درک صحیح از شرایط، با پیاده کردن نوآوری و خلاقیت‌ها در عرصه عمل، در برابر بزرگ‌ترین فناوری‌ها و تجهیزات ایستادگی کنیم. نمونه‌های موفقیت در طور دوران تاریخ چندهزار ساله کشورمان و فائق آمدن بر مشکلات کم نیست و مایه اصلی این موفقیت‌ها، یک‌پارچگی و هم‌بستگی است که ایستادگی و حرکت روبه جلو را به ارمغان آورده است.

پایان خبر – ف م

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6256 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید