جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 28999 |
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ | ارسال توسط :
104 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

سیدناصر موسوی لارگانی، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص تصویب گزارش کمیسیون تلفیق درباره بند الحاقی (۲) تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس، گفت: برای بررسی و تصویب این بند، کمیسیون اقتصادی مجلس بارها با مسئولان شبکه بانکی کشور جلسه داشته و نظرات دست‌اندرکاران این بخش اخذ شده است. نماینده مردم […]

با مصوبه جدید مجلس که گویا با هماهنگی مسئولان بانکی نحوه تسویه وام‌ها را مشخص کرده است، اصل وام به‌اضافه سود متعارف از بدهکار بانکی دریافت شده و جریمه بخشیده می‌شود.

سیدناصر موسوی لارگانی، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص تصویب گزارش کمیسیون تلفیق درباره بند الحاقی (۲) تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس، گفت: برای بررسی و تصویب این بند، کمیسیون اقتصادی مجلس بارها با مسئولان شبکه بانکی کشور جلسه داشته و نظرات دست‌اندرکاران این بخش اخذ شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خروجی مجلس در خصوص مصوبه اخیر با تفاهم مسئولان شبکه بانکی صورت گرفته است، افزود: نحوه تسویه‌حساب وام‌های بانکی در نشست‌های کارشناسی نمایندگان با مسئولان شبکه بانکی مشخص شده است.

وی، با بیان اینکه در گذشته، بانک‌ها در صورت معوق شدن وامی، سود و جریمه را نیز به اصل تسهیلات اضافه می‌کردند، تصریح کرد: با مصوبه اخیر مجلس اصل وام به‌اضافه سود متعارف از بدهکار بانکی دریافت می‌شود و جریمه بخشیده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه نظر مدیران عامل بانک‌ها در نشست نمایندگان و رئیس مجلس در حین بررسی بند مذکور اخذ شده است، گفت: اجرای این مصوبه، علاوه بر کمک به بدهکاران بانکی برای شبکه مالی کشور نیز عوایدی دارد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مصوبه قبلی مجلس در خصوص معوقات بانکی، تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان را شامل می‌شده است، افزود: اکنون تا ۵ میلیارد تومان معوقات بانکی در این مصوبه مطرح است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مصوبه قبلی برای معوقات بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان سود از سوی دولت پرداخت می‌شد و جریمه را نیز بانک باید می‌بخشید اما اکنون، سود متعارف از سوی بدهکار پرداخت می‌شود.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 28999 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید