جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 21441 |
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۴۳ | ارسال توسط :
75 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در راستای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات، سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک سازمان پیشگام در زمینه‌ی ارائه خدمات نوین فناوری اطلاعات، خدمات خود را بر روی سامانه “جی اس پی” شبکه ملی اطلاعات قرار داده است. شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت […]

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در راستای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات، سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک سازمان پیشگام در زمینه‌ی ارائه خدمات نوین فناوری اطلاعات، خدمات خود را بر روی سامانه “جی اس پی” شبکه ملی اطلاعات قرار داده است.

شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی در واقع بستر و سخت‌افزاری است که با پایان یافتن عملیات اجرایی آن باید به فکر تولید و تامین داده یا نرم افزار برای آن باشیم. در اینجا در وهله اول وزارتخانه‌های مختلف باید نسبت به پیاده سازی اطلاعات و داده‌های سازمانی غیرمحرمانه خود بر بستر این شبکه اقدام کنند؛ امری که می‌تواند واژه شبکه ملی اطلاعات را به مفهوم واقعی خود بسیار نزدیک کند. این مساله نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی کشور است.

سازمان ثبت احوال کشور به دلیل در اختیار داشتن اطلاعات اولیه هویتی شهروندان همیشه از آن دسته سازمان‌هایی بوده است که دیگر ارگان‌ها نیازمند کسب استعلام از آن بودند که بنا به درخواست‌شان، از طریق اتصال مستقیم به آن سازمان اطلاعات مورد درخواست را از طریق یک خط جداگانه دریافت می‌کردند، اما اکنون که هر سازمان و ارگانی مکلف شده است تا در راستای طرح ملی شبکه اطلاعات، داده‌های خود را بر شبکه ملی اطلاعات قرار دهد دیگر نیازی به مراجعه جداگانه به ثبت احوال نیست بلکه سازمان‌ها صرفا از طریق اتصال به شبکه ملی اطلاعات می‌توانند از داده‌های ثبت احوال و همه دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز استفاده‌کنند.

در همین زمینه محمود واعظی وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح فاز سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات، اعلام کرد که زیرساخت‌های این شبکه‌ آماده هستند و تنها کمبود این شبکه، محتوا و خدمات است که در این رابطه باید اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مختلفی در داخل کشور تهیه شود که مردم همه‌ی نیاز خود را از داخل تأمین کنند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اعلام این که این سازمان بزرگ ترین نقش را در شبکه ملی اطلاعات به عهده دارد، گفت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک سازمان پیشگام در زمینه‌ی ارائه خدمات نوین فناوری اطلاعات، اکنون خدمات خود را اکنون بر روی سامانه “جی اس پی” شبکه ملی اطلاعات قرار داده است.

حمید پارسایی با بیان این که قبل از فعالیت شبکه ملی اطلاعات خدمات رسانی سازمان ثبت احوال به دیگر سازمان‌ها به صورت ستاره‌ای بود، توضیح داد: ثبت احوال در گذشته بنا به درخواست سازمان‌های مختلف از طریق اتصال به آن سازمان اطلاعات مورد درخواست را از طریق یک خط جدا ارائه می‌داد، اما اکنون هر سازمان و ارگانی اطلاعات خود را در شبکه ملی اطلاعات قرار می‌دهد و سازمان‌های مختلف نیز اطلاعات مورد نیاز خود را از آنجا می‌گیرند.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21441 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید