چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 27430 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ | ارسال توسط :
56 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ای با اعضای تشکل های بازنشستگان استان اصفهان اظهار کرد: افزود: برای اجرایی شدن تبصره های مربوط به سازمان تامین اجتماعی در قانون بودجه سال جاری پیگیری های لازم در حال انجام است و تمامی دستگاه های ذیربط از جمله کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد […]

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ای با اعضای تشکل های بازنشستگان استان اصفهان اظهار کرد: افزود: برای اجرایی شدن تبصره های مربوط به سازمان تامین اجتماعی در قانون بودجه سال جاری پیگیری های لازم در حال انجام است و تمامی دستگاه های ذیربط از جمله کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه همکاری بسیار خوبی داشته اند.

سیدتقی نوربخش با اشاره به روند افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال های اخیر، گفت: درسال۹۲ مجموع مستمری پرداختی ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و این رقم در سال جاری به ۶۳ هزار میلیارد تومان می رسد. اگر چه میزان حقوق فعلی بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز ناکافی و باعث شرمندگی اینجانب است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارتقاء خدمات این سازمان را نیازمند برنامه ریزی دقیق و تأمین هزینه خدمات عنوان کرد و گفت: ما از تمامی ظرفیت های موجود برای ارتقاء خدمات استفاده می کنیم و امیدواریم با افزایش منابع مالی بتوانیم بیش از این خدمات سازمان را ارتقاء دهیم.

نوربخش افزایش غیرمنطقی تعداد بازنشستگان را یکی از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: ۲۵درصد کل مستمری بگیران ما با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند. به عبارت دیگر یک چهارم خدمات و اشتغال ما سخت و زیان آور است در حالی که می دانیم که اینگونه نیست و در واقع بازنشستگی سخت و زیان آور در کشور ما منجر به بازنشستگی پیش از موعد شده است.

وی ایجاد تعهدات بدون منبع برای سازمان تأمین اجتماعی را منجر به عدم تعادل منابع و مصارف نقدی این سازمان دانست و گفت: بخش عمده مشکلات فعلی مربوط به تعهداتی است که در ادوار گذشته ایجاد شده و هزینه های مربوط به آن تا سال های بسیار طولانی برای این سازمان باقی می ماند.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 27430 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید