جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 27134 |
تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ | ارسال توسط :
31 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در حالی که پس از اعتراض به فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام، اعلام شد که این اپلیکیشن‌ها تا نیمه شهریورماه فرصت دارند به پیام‌رسان‌های کاملا بومی تبدیل شوند، اکنون که این موعد سر رسیده، به نظر می‌رسد هنوز امکان تفکیک این نسخه‌ها از تلگرام اصلی فراهم نشده است. تلگرام که چندین بار زیر تیغ فیلترینگ رفته […]

در حالی که پس از اعتراض به فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام، اعلام شد که این اپلیکیشن‌ها تا نیمه شهریورماه فرصت دارند به پیام‌رسان‌های کاملا بومی تبدیل شوند، اکنون که این موعد سر رسیده، به نظر می‌رسد هنوز امکان تفکیک این نسخه‌ها از تلگرام اصلی فراهم نشده است.

تلگرام که چندین بار زیر تیغ فیلترینگ رفته بود، از اردیبهشت‌ماه سال جاری برای آخرین بار فیلتر شد و این روند تا امروز هم ادامه داشته است؛ با فیلتر تلگرام، برخی از کاربران بهپیام‌رسان‌های بومی مهاجرت کردند و این موضوع به اعتقاد مسوولان توانست به رفع انحصار از تلگرام کمک کند و از آنجا که رفع انحصار از این پیام‌رسان مهم‌ترین هدف فیلترش ذکر شده بود، حتی برای چند بار هم صحبت‌هایی درباره احتمال رفع فیلترینگ را مطرح کرد.

تا پیش از فیلتر تلگرام، این پیام‌رسان حدودا ۴۰ میلیون کاربر داشته و اکنون با گذشت چند ماه از فیلتر آن، کاربران بین تلگرام با فیلترشکن، پیام‌رسان‌های داخلی و نسخه‌های فارسی‌شده‌ی تلگرام تقسیم شدند. هاتگرام و تلگرام طلایی اگرچه تفاوت‌هایی با نسخه‌ اصلی تلگرام داشتند و در برخی موارد، مطالبشان از برخی فیلترها عبور می‌کرد، اما شاید مهم‌ترین تفاوتی که با پیام‌رسان‌های کاملا بومی داشتند، حفظ ارتباط با تلگرام اصلی بود؛ اینکه کاربران با دانلود و نصب این نسخه‌های فارسی هم‌چنان بتوانند با مخاطبان تلگرامی خود ارتباط داشته باشند و حضور در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی خود را نیز حفظ کنند.

حضور نسخه‌های فارسی تلگرام؛ ضربه به پیام‌رسان‌های داخلی

البته این موضوع موجب واکنش برخی از مسوولان شد. تا جایی که عبدالصمد خرم‌آبادی – معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی- نسخه‌های فارسی تلگرام را به جای پیام‌رسان، فیلترشکن‌هایی دانست که مانع از مهاجرت کامل کاربران به پیام‌رسان‌های بومی شده‌اند. وی در این باره اظهار کرده بود: «اعطای اینترنت بدون فیلتر به هاتگرام و تگرام طلایی به منظور دور زدن فیلتر تلگرام ضربه سختی به پیام‌رسان‌های داخلی وارد کرده است.»

اما این اظهارات موجب شد ابوالحسن فیروزآبادی -رییس مرکز ملی فضای مجازی- از بومی شدن این نسخه‌ها خبر دهد. او در آخرین اظهارنظرها درباره حمایت از هاتگرام و طلاگرام گفته بود: از همان ابتدا که سیاست خروج از انحصار تلگرام را داشتیم، برای دوران گذار، پذیرفتیم که تلگرام‌های نسخه فارسی چند ماهی فعال باشد. با آخرین مهلتی که به آن‌ها دادیم، تا ۱۵ شهریور باید به یک پیام‌رسان ۱۰۰ درصد بومی تبدیل شوند.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 27134 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید