سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 27801 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱:۱۴ | ارسال توسط :
66 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

  هنوز هم خیلی ها سعید پیردوست را با مجموعه های طنز مدیری به خاطر دارند. بازیگر پیشکسوتی که از دوران جوانی وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرد. پیردوست که مدتی در سینما و تلویزیون کم کار شده بود، این اواخر فیلم «دم سرخ ها» را […]

  هنوز هم خیلی ها سعید پیردوست را با مجموعه های طنز مدیری به خاطر دارند. بازیگر پیشکسوتی که از دوران جوانی وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرد. پیردوست که مدتی در سینما و تلویزیون کم کار شده بود، این اواخر فیلم «دم سرخ ها» را روی پرده دارد و در سه سریال ایفای نقش می کند. وی با وجود اینکه مانند برخی از همکارانش کم کار شده است، اما از هیچ کسی گله مند نیست و معتقد است که بازیگران جوانتر باید وارد این عرصه شوند. گفت و گوی با این هنرمند را در ادامه می خوانید.

 گویا این روزها سخت مشغول بازی در سه سریال هستید. در باره نقش هایی که در این سه اثر دارید توضیح می دهید؟
– بله، سریال «حکایت کمال»، «۸۷ متر» و فصل سوم «ستایش».
در سریال «۸۷ متر» که آقای عیاری می سازند، نقش پدر خانواده را بازی می کنم و در «حکایت کمال» به کارگردانی آقای صلح میرزایی هم نقش مردی به نام شریف بقال را بازی می کنم که در بازار مغازه دارد. در سریال «ستایش۳» به کارگردانی سعید سلطانی هم نقش پدر داماد ستایش را بازی می کنم.
 فکر می کنم چند سالی بود که در کمتر سریالی حضور داشتید؟
– بله خب پیش نمی آمد. یا پیشنهاد خوبی نمی شد و یا به هر دلیلی پیش نمی آمد و کارهایی پیشنهاد می شد که باب میلم نبود.
 البته در کارهای مهران مدیری هم مدتی است که حضور ندارید. با وجود اینکه سالها در مجموعه های این کارگردان ایفاگر نقش های اصلی بودید!
– آقای مدیری که کار و گروه خودشان را دارند و با آنها همکاری می کنند. البته تا سریال «قهوه تلخ» با هم کار می کردیم. اما بعد از این مدت در کارهایی که می ساختند، نقشی برای من نبود.
 در سینما چطور؟
– آخرین فیلم هایی که کار کردم و اکران شدند، قاتل اهلی و دم سرخ ها بودند. بعد از آن دیگر پیشنهاد سینمایی هم نداشتم.
 خب در این مدت که در بازیگری کم کار شده اید، در چه زمینه ای فعالیت می کنید؟
– کار دیگری که ندارم. به هر حال سن و سال ما به گونه ای است که باید منتظر بمانیم تا با ما تماس بگیرند و برای بازی در کاری دعوت کنند. وگرنه استراحت می کنم.
 در این مدت که فرصت بیشتری دارید، مخاطب سریال های تلویزیونی هستید؟
– بله تماشا می کنم. البته الان که به خاطر ماه محرم و صفر سریال های طنز پخش نمی شود. اما سریال های بدی نیستند و جوان هایی که کار می کنند، جوان های خوبی هستند. در کل کارهایی که ساخته و پخش می شوند هم کارهای خوبی هستند. امیدوارم روز به روز جوان های بیشتر و مستعدتری وارد این حرفه شوند. ضمنا دولت و مسوولان هم توجه بیشتری به جوان ها کنند.
 اگر منظورتان در زمینه بازیگری است که در حال حاضر جوان ها بیشتر از پیشکسوت ها فعالیت می کنند!
– به هر حال ما هم روزی جوان بودیم و حال که سنمان بالا رفته باید جای خودمان را به جوانتر ها بدهیم. اما منظورم دولت است که باید نگاه ویژه تری به جوانها کند تا بیکار نباشند و بتوانند امرار معاش کنند.
 با شما موافقم. البته در حیطه کاری شما خیلی از پیشکسوت ها از این مسئله ناراحت و دلگیر هستند که داستان ها بیشتر جوان پسند است و جایی برای پیشکسوت ها در آثار نمایشی نیست!
– من فکر می کنم که این حق جوانهاست که کار کنند و کارها به آنها واگذار شود. چون من می دانم که در کار خودمان چه جوان های با استعدادی داریم که امیدوارم روز به روز موفق تر باشند و باعث افتخار ماست. البته من فکر می کنم که این مسئله ای که شما بیان کردید به کارگردانان و نویسندگان و تهیه کنندگان برمی گردد. به هر حال در هر خانواده ای هم جوان وجود دارد و هم پدر و مادر و فامیل که هر کدام شرایط سنی خاصی دارند. بنابراین باید این دوستان به این مسئله توجه داشته باشند که در سریال هایی که می سازند، در کنار جوانترها جایی هم برای پیشکسوت ها باشد تا آنها هم بتوانند کار کنند.
 پس شما نقدی به این قضیه ندارید؟
– نه زمان همین است. تا جوان ها نیایند که ما نمی توانیم کنار برویم. آنها باید با انرژی بیشتری بیایند تا ما جای خودمان را به آنها بدهیم. این خیلی طبیعی است. اما من بیشتر از مسوولان گله مند هستم که به فکر پیشکسوت ها نیستند. به فکر آنهایی که سالها جوانی شان را در سینما و تئاتر و تلویزیون گذاشتند.
 منظورتان چه نوع حمایت هایی است؟
– اصولا حمایت های مالی است که خیلی مهم است. به هر حال زندگی کردن خیلی سخت شده و باید کسانی که در رأس کار هستند به فکر ما پیرمردها باشند. البته من اهل گله کردن نیستم و از این کار خوشم نمی آید. اما به هر حال حق ما پیشکشوت ها توجه بیشتر است. البته مردم که همیشه به ما بازیگران لطف دارند. چه در سینما و تلویزیون کار کنیم یا نکنیم، باز هم به یاد ما هستند و لطف و محبت دارند. اما خب دلم خیلی برای کارهای طنز تلویزیون تنگ شده است. دوست دارم باز هم فرصتی مهیا شود تا بتوانم در کارهای کمدی و طنز تلویزیونی بازی کنم. اما نکته دیگری هم که دوست دارم بگویم این است که وقتی ما این همه بازیگر خانم و آقای پیشکسوت در سینما و تلویزیون داریم، چرا باید بازیگران جوان را با گریم پیر کنیم؟! به هر حال فکر می کنم یک بازیگر پیشکسوت چنین نقشی را بازی کند خیلی بهتر از این است که با گریم یک جوان را پیر کنیم.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 27801 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید