چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5276 |
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ | ارسال توسط :
141 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

و به نقل از گزارش ایسنا، تا واپسین دقایق پنجشنبه – هفتم بهمن – پیکر تمام ۱۵۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از هموطنان از زیر آوار خارج شده و همچنان تا یافتن تمام پیکرها، جستجوها ادامه دارد. در نخستین ساعات جمعه، سگ‌های جسدیاب همچنان در حال جستجو برای یافتن پیکرهای احتمالی شهروندان باقی‌مانده در […]

پلاسکو

و به نقل از گزارش ایسنا، تا واپسین دقایق پنجشنبه – هفتم بهمن – پیکر تمام ۱۵۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از هموطنان از زیر آوار خارج شده و همچنان تا یافتن تمام پیکرها، جستجوها ادامه دارد.

در نخستین ساعات جمعه، سگ‌های جسدیاب همچنان در حال جستجو برای یافتن پیکرهای احتمالی شهروندان باقی‌مانده در زیر آوار ساختمان پلاسکو هستند هر چند بارش باران از همان ساعات اول روند عملیات را تا حدودی کند کرد.

آخرین آمار مصدومان پلاسکو

به گزارش ایسنا، اورژانس تهران اعلام کرد: تا ساعت هفت صبح امروز، آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو ۲۳۵ نفر گزارش شده‌است. از میان این افراد، ۱۸۰ نفر در محل، درمان و ۵۵ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.
براساس این گزارش، از ۵۵ مصدومی که به مراکز درمانی انتقال یافتند، در حال حاضر آتش نشانان محمود قصاب، به علت تنگی نفس در بیمارستان رسول اکرم و محمدرضا فلاحتی، به دلیل ترومای پا در بیمارستان سینا بستری هستند. تاکنون نیز ۵۲ نفر از مراکز درمانی مرخص شده اند.

 تعیین هویت ۴ آتش نشان دیگر حادثه پلاسکو/ جمع هویت‌های شناسایی شده ۱۰ نفر شد

دکتر مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران نیز اعلام کرد: با انجام پیکرشناسی و آزمایش های ژنتیک روی قطعات بزرگ، اجساد و بقایای انسانی ارجاعی به مرکز تشخیصی-آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران طی روز چهارشنبه و پنجشنبه، ۶ و ۷ بهمن‌ماه، هویت چهار آتش‌نشان دیگر مشخص شد.

پیکرهای جدید شناسایی شده آتش نشانان به شرح زیر است: علی مستوفی، حسین حسین زاده، محمد اقایی قادرلو و حسین سلطانی

اسامی شش نفر از جانباختگان حادثه پلاسکو که‌ قبلا تعیین هویت شده بودند به  شرح است: آتش‌نشانان: بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی تبار.
غیرآتش‌نشان: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده، محمود محسنی

تلاش برای پایان عملیات آواربرداری تا ظهر/آمارها بدون تغییر

سیدجلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در تلاش هستیم تا عملیات آواربرداری تا ظهر امروز به اتمام برسد.

وی ادامه داد که آمار تغییری نکرده و پیکر جدیدی نیز پیدا نشده است.

به گفته ملکی، طبق برنامه اگر تغییری در آن داده نشود توسط مسئولین احتمالا فردا خیابان جمهوری بازگشایی خواهد شد.

**۰۸:۵۰ آماده‌سازی خیابان جمهوری برای بازگشایی

حادثه پلاسکو در حالی در نهمین روز خود قرار گرفت که آواربردار در مراحل نهایی قرار دارد و همزمان با آن سطح معابر اطراف توسط ماموران شهرداری پاکسازی و آماده سازی می‌شود.باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این باره به خبرنگار ایسنا مستقر در پلاسکو، گفت: مراحل آماده سازی خیابان جمهوری برای بازگشایی امروز انجام خواهد شد.

**۰۷:۳۰ ادامه عملیات اواربرداری زیر باران شدید

آواربرداری در حالی ادامه دارد که بارش باران سرعت کار را کم کرده است.

در حال حاضر چهار بیل مکانیکی و دو دستگاه قیچی مکانیکی در حال آواربرداری و تخلیه آوارها به کامیون‌ها هستند.

در گوشه ای دیگر از منطقه، دو دستگاه آمبولانس بهشت زهرا(س) مستقر هستند.

همچنین یک تیم مهندسی از همان روزهای اول حادثه، در منطقه مستقرند تا تغییرات لرزه‌ای ساختمان های پشتی و مجاور پلاسکو را تحت نظر داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود آواربرداری تا ظهر امروز به اتمام برسد و مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که دود سفید آخرین نفس‌هایش را می‌کشد.

** ۲:۵۶: امید به پایان عملیات آواربرداری تا ظهر امروز

عملیات آواربرداری در محل ریزش ساختمان پلاسکو در زیر باران شدید تهران ادامه دارد. این امیدواری وجود دارد که این عملیات تا ظهر امروز (جمعه هشتم بهمن) به پایان برسد اما هنوز مسئولان به قطعیت از آن سخن نمی‌گویند.

** ۱:۲۴: ادامه عملیات آواربرداری و تجسس در نهمین روز حادثه پلاسکو

در نهمین روز از حادثه پلاسکو عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و در حالی که پیکر تمامی شهدای آتش‌نشان‌ از زیر آوار بیرون آمده اما عملیات تجسس برای یافتن پیکر شهروندان عادی احتمالی ادامه دارد.

تاکنون ۱۰ نفر از شهروندان عادی با مراجعه به مراجع قضایی اعلام مفقودی کرده‌اند که تا لحظه مخابره این خبر پیکر چهار نفر از شهروندان از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شده است.

به این ترتیب احتمال می‌رود که پیکر شش نفر دیگر از شهروندان دیگر همچنان زیر آوارها باشد؛ بنابراین عملیات آواربرداری با دقت در نهمین روز در حال پیگیری است و هر چند ساعت یکبار با توقف عملیات آواربرداری سگ‌های جسدیاب به میان آوارها آورده می‌شوند تا نشانه‌هایی از پیکرهای این شهروندان پیدا کنند اما تا این لحظه پیکری پیدا نشده است.

سیدجلال ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: با توجه به اینکه لباس شهروندان احتمالی مدفون شده در زیر آوار معمولی است، قطعاً یافتن آن‌ها کمی مشکل‌تر می‌شود اما عملیات آواربرداری با دقت پیگیری می‌شود تا پیکر شهروندان احتمالی از زیر آوار خارج شود.

عملیات آواربرداری در نهمین روز حادثه پلاسکو همزمان با آغاز بارش باران پیگیری می‌شود.

** ۰۰:۵۹: سخنگوی آتش‌نشانی تکذیب کرد

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در گفت‌وگو با ایسنا، خبر پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان از زیر آوار ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد.

بر این اساس، خبری که دقایقی قبل از سوی شبکه خبر صداوسیما نیز اعلام شده بود، کذب است و تاکنون تنها چهار نفر از شهروندانِ زیرآوارمانده، کشف شده‌اند.

** ۰۰:۳۲: یک پیکر دیگر از زیر آوار پلاسکو پیدا شد؟

در حین جست‌وجوی سگ‌های جسدیاب، گفته می‌شد که پیکر یکی از شهروندان زیر آوارمانده در پلاسکو پیدا شده است اما تا این لحظه این  خبر تایید نشده است تا پیش از این پیکر تمامی ۱۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از شهروندان زیر آوارمانده توسط تیم‌های تجسس و سگ‌های جسدیاب از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج شده بود.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5276 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید