پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29874 |
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۱۸ | ارسال توسط :
34 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

با وجود گذشت ۱۰ماه از سال جاری، در نحوه توزیع اعتبارات تبصره ۱۸قانون بودجه ۹۷ کماکان ابهام برقرار است و تاکنون عملکرد برنامه‌های مصوب اعلام نشده است. بخش قابل توجهی از اعتبارات اشتغال سال جاری در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده است؛ در این تبصره با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده […]

با وجود گذشت ۱۰ماه از سال جاری، در نحوه توزیع اعتبارات تبصره ۱۸قانون بودجه ۹۷ کماکان ابهام برقرار است و تاکنون عملکرد برنامه‌های مصوب اعلام نشده است.

بخش قابل توجهی از اعتبارات اشتغال سال جاری در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده است؛ در این تبصره با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد باتاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای قانون بودجه ۹۷ در قالب کمک های فنی و اعتباری، یارانه سود تسهیلات و تسهیلات بانکی برای حمایت از طرح های تولیدی اشتغالزا اختصاص یافت.

بر اساس ماده ۲ آئین نامه اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ با احتساب مجموع «اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای»، «منابع صندوق توسعه ملی» و «تسهیلات شبکه بانکی» حدود ۴۵۴ هزار میلیارد ریال هدفگذاری شد که طبق بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با وجود تصویب آئین نامه اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ در پایان تیرماه سال جاری در هیئت وزیران، اما تاکنون از سوی سازمان برنامه و بودجه هیچ گونه عملکردی از منابع اعتباری اعم از اعتبارات بودجه ای و تسهیلاتی از محل این تبصره گزارش نشده است و پیش بینی موفقی از دستاوردها با توجه به مدت زمان اندک باقیمانده تا پایان سال وجود ندارد.

همچنین با وجود آنکه ۱۰ ماه از اجرای این تبصره می گذرد ابهامات در نحوه توزیع اعتبارات کماکان برقرار است و به همین دلیل تاکنون عملکردی به لحاظ نتایج حاصل از اجرای طرح ها و برنامه های مصوب شده اعلام نشده است.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29874 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید