چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 33238 |
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۴۸ | ارسال توسط :
44 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مجموع بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی تا پایان سال ۱۳۹۷ بالغ‌بر ۷۳۵۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. از این میزان بدهی بالغ‌بر ۴۴۲۱ هزار میلیارد ریال (۶۰ درصد) آن بدهی دولت و مبلغ ۲۹۳۷ هزار میلیارد ریال(۴۰ درصد) آن بدهی شرکت‌های دولتی است. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی‌های وضعیت بدهی دولت و انتشار […]

مجموع بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی تا پایان سال ۱۳۹۷ بالغ‌بر ۷۳۵۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. از این میزان بدهی بالغ‌بر ۴۴۲۱ هزار میلیارد ریال (۶۰ درصد) آن بدهی دولت و مبلغ ۲۹۳۷ هزار میلیارد ریال(۴۰ درصد) آن بدهی شرکت‌های دولتی است. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی‌های وضعیت بدهی دولت و انتشار اوراق مالی در لایحه بودجه ۹۹، این وضعیت را مورد بررسی قرار داده است.

بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌های خصوصی (عمدتا بانک‌های خصوصی‌سازی شده) و دولتی بزرگ‌ترین سهم (۲۷ درصد) از مجموع بدهی‌ها را تشکیل می‌دهد.

طبق محاسبات صورت گرفته، در پایان سال ۱۳۹۷ نسبت بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به تولید ناخالص داخلی حدود ۳۰ درصد است. نکته قابل‌توجه درباره نسبت بدهی‌های دولت به تولید ناخالص داخلی آن است که صورت این کسر یعنی مانده بدهی‌های دولت باید به‌طور سالیانه تجدید ارزیابی‌شده و یا با نرخ مشخصی تعدیل شود.

برگرفته از سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 33238 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید