پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29779 |
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۰۴ | ارسال توسط :
49 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رحمت الله خرمالی در همایش کسب و کار و تجارت استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان در بجنورد اظهار داشت: خدمات فنی و مهندسی باید در جایگاه صادراتی قرار گیرد اما در این زمینه مشکل داریم. وی به سفر رئیس جمهوری کشورمان به ترکمنستان در اوایل سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهم […]

رحمت الله خرمالی در همایش کسب و کار و تجارت استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان در بجنورد اظهار داشت: خدمات فنی و مهندسی باید در جایگاه صادراتی قرار گیرد اما در این زمینه مشکل داریم.

وی به سفر رئیس جمهوری کشورمان به ترکمنستان در اوایل سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین دستاورد ها آزادی ۲۸۰ زندانی ایرانی در ترکمنستان بود که بنا به دلایل مختلف در آن کشور تحمل حبس می کردند.

وی با بیان اینکه در این دیدار بر گسترش روابط دوستانه بین دو کشور تاکید شد افزود: ۱۳ تفاهم نامه بین دو کشور بسته شد که باید هم اکنون از این فرصت برای برقراری ارتباط بیشتر تجاری استفاده کنیم.

رایزن اقتصادی ایران در ترکمنستان اظهار داشت: کشورمان در حوزه صادرات به ترکمنستان در رده چهارم قرار دارد که ترکیه، چین و روسیه از رقبا هستند این کشور ها نیز با کاهش صادرات مواجه هستند.

وی افزود: کشور ترکمنستان در نفت و گاز رده چهارم کشور جهان را دارد که هم اکنون برنامه توسعه برق، ساختمان سازی، دامپروری، صنایع تبدیلی غذایی، حمل و نقل و ارتباطات را در برنامه خود قرار داده است که ما باید از این فرصت استفاده کنیم.خرمالی با بیان اینکه ما نیز بایستی از چسبندگی حمل و نقلی و مزیت ترانزیتی بهره مند شویم افزود: باید هم اکنون از این مزیت ها بهره برداری کنیم.

رایزن اقتصادی ایران در ترکمنستان افزود: همچنین عشق آباد به دنبال توسعه ساختمان سازی است که علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز این حوزه از جمله اسکلت فلزی، سیمان، کاشی و سایر می توان دانش و مهندسی را نیز به آنان انتقال داد.وی بر فعالیت در حوزه بانک ها، ایجاد هتل، نیز تاکید کرد و افزود: در این زمنیه توانمندی بسیار در کشورمان وجود دارد.

رایزن اقتصادی ایران در ترکمنستان از تجار خواست تا در تمامی روابطتجاری با ترکمنستان در بورس این کشور ثبت کنند و افزود: توصیه ما فعالیت با یورو است.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29779 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید