جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 26096 |
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ | ارسال توسط :
58 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس اداره ایمن سازی و بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس با همکاری انستیتوپاستور در کشور خبر داد. محسن زهرایی افزود: در بودجه امسال مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به تولید واکسن های پنوموکوک و روتاویروس تخصیص داده است. […]

رئیس اداره ایمن سازی و بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس با همکاری انستیتوپاستور در کشور خبر داد.

محسن زهرایی افزود: در بودجه امسال مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به تولید واکسن های پنوموکوک و روتاویروس تخصیص داده است.
وی اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انستیتو پاستور، قرار است این واکسن ها به زودی در کشور تولید شود.
زهرایی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک برای بیمارانی است که نقض سیستم ایمنی بدن دارند، ادامه داد: این واکسن علیه میکروبی بیماری زا که عفونت های زیادی در گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان ایجاد می کند، کاربرد دارد. این میکروب باعث مننژیت، عفونت های ریوی، اختلال در جریان خون و بافت های بدن شده و عوارض جدی به همراه دارد و حتی می تواند به مرگ منجر شود.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر نوع وارداتی واکسن پنوموکوک فقط برای کودکانی که دچار نقص ایمنی بدن هستند با تجویز فوق تخصص اطفال، ترزیق می شود.
زهرایی در مورد واکسن روتاویروس نیز گفت: اسهال های ویروسی که عامل آن روتاویروس است، از طریق تماس فرد با فرد، صحبت کردن، دست دادن، حرف زدن و عطسه منتقل می شود.
وی افزود: وقتی این نوع ویروس به بدن راه پیدا می کند در خون نفوذ می کند و در ارگان های مختلف بدن جذب می شود. البته مواد غذایی آلوده و رعایت نکردن اصول بهداشت فردی نیز در ابتلا به روتاویروس موثر است.
رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تصریح کرد: واکسن های پنوموکوک و روتاویروس پس از تولید در کشور به برنامه ایمن سازی (واکسیناسیون) کشور اضافه شوند.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 26096 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید