جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11859 |
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ | ارسال توسط :
40 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

    محسن رجب پور تهیه کننده موسیقی و حامد همایون خواننده نوظهور پاپ که طی یک ساله اخیر بیشترین ساعات و اوقات را با هم سپری کرده اند بر این باورند که رابطه آنها صرفاً رابطه تهیه کننده و خواننده نیست بلکه رفاقت و همدلی‌ای میانشان به وجود آمده و بعد از دریافت نسخه […]

 

 

محسن رجب پور تهیه کننده موسیقی و حامد همایون خواننده نوظهور پاپ که طی یک ساله اخیر بیشترین ساعات و اوقات را با هم سپری کرده اند بر این باورند که رابطه آنها صرفاً رابطه تهیه کننده و خواننده نیست بلکه رفاقت و همدلی‌ای میانشان به وجود آمده و بعد از دریافت نسخه مشهور پنج صفحه ای حامد از محسن، ماجرا به سمت و سوی مهربانانه ای هدایت شده که لازمه اش پذیرش یکسری نکات حرفه ای است.

دوره پس از شهرت اولیه، وابستگی زیاد حامد همایون به تهیه کننده اش، برنامه ریزی اجراهای این خواننده جدید پاپ و … در بخش نخست مصاحبه ما با محسن رجب پور و حامد همایون مطرح شد.

محسن رجب پور در بخش دوم گفتگو از ورودش به طراحی منزل خواننده تحت قراردادش سخن گفت و این کار را هم جزوی از شرایط کار با یک خواننده توصیف کرد که ممکن است برای خیلی ها دور از تصور باشد. البته با توجه به حاشیه ها و صحبت های فراوانی که طی سال های اخیر به این تهیه کننده با سابقه مبنی بر استثمار خواننده تحت قرارداد و مسائلی از این دست، نسبت می دهند، او به همراه حامد همایون جواب های جالب توجهی دادند که خواندش خالی از لطف نیست.

محسن رجب پور مدیرعامل موسسه ترانه شرقی و تهیه کننده آثار حامد همایون :در این چند سالی که مشغول تحقیق بودم به موضوع سوءمدیریت در تلویزیون فکر می کردم. اینکه این دوستان در حال تولید تقلبی آثاری هستند که در بیرون از سازمان تولید می شود؛ موضوعی که آقایان خارج نشین نیز از جای دیگر به بدترین شکل تقلید کرده اند. دو تا سه مجموعه استعدادیابی صرفا تجاری – سرگرمیِ فاقد ارزش در شبکه های فارسی زبان خارج از کشور راه افتاد که معتقدم این برنامه ها فقط یک شو و سرگرمی شبانه است و در میزگردی به آقای «هومن خلعتبری» ثابت کردم که در این برنامه ها هیچکدام از استانداردهای پذیرش استعداد در موسیقی رعایت نشده است. بنابراین اگر هنرمندی مانند حامد همایون به عنوان یک استعداد موسیقی قرار باشد در فلان برنامه استعدادیابی قطعه همایون شجریان یا احسان خواجه امیری را بخواند، پر واضح است که داور مسابقه به شبیه خوانی او تا استعداد شخصی اش بیشتر توجه می کند. یعنی هرچه تقلبی تر؛ موفق تر. بنابراین من گفتم بنده بر اساس استانداردهای درست دنیا مجموعه ای را به نام «استعدادهای موسیقی ایران» راه اندازی می کنم.

وی ادامه می دهد البته حامد همایون اولین خروجی این پروژه است که از طریق افرادی چون سامان امامی به عنوان یک همراه و دوست قدیمی به من معرفی شده است. اتفاقا در این فضای استاندارد بود که بررسی کردیم و دیدیم او بیش از ۱۲ سال است که در عرصه موسیقی فعالیت می کند و استعداد لازم را هم دارد اما راه و چاه لازم را بلد نیست. البته که بنده در همان ابتدای کار به موضوع اخلاق مداری توجه ویژه ای داشته و دارم و معتقدم روی پروژه ای سرمایه گذاری مادی و معنوی می کنم که فقط اسکلت فلزی نیست بلکه یک انسان با تمام مشخصه های رفتاری است.

روی پروژه ای سرمایه گذاری مادی و معنوی می کنم که فقط اسکلت فلزی نیست بلکه یک انسان با تمام مشخصه های رفتاری استبرای توضیح رابطه بین خودم با حامد همایون به این نکته اشاره می کنم که مثلا وقتی خواهر من می گوید «اگر مبل خانه من فلان رنگ است، دیوار خانه را چه رنگی بزنم» همین رابطه را با حامد همایون هم دارم و وقتی می گوید «من تجربه کافی درباره طراحی منزل ندارم» من خانه او را طوری طراحی می کنم که ضریب آرامش او بالاتر رود. این موضوع که دیگر به تهیه کنندگی ربطی ندارد. اصلا ایشان امروز آرتیست ماست، ولی من می توانم آدم هایی را به شما معرفی کنم که هیچ نسبتی با من ندارند، اما از من برای برخی از کارهایی که بلدم راهنمایی می گیرند.

رجب پور افزود: حامد همایون حاصل تشکیل یک مجموعه درست به نام استعدادهای موسیقی ایران است و شاید این مجموعه اولین مجموعه موسیقایی بعد از انقلاب اسلامی است که استعدادیابی در موسیقی را بر اساس استانداردهای بین المللی انجام می دهد. ما حتی می دانیم که دومین خروجی این پروژه کیست. من حتی الان می توانم از چهار نفر به عنوان خواننده های بعدی این پروژه نام ببرم اما فعلا از امیر عظیمی یاد می کنم که خیلی از دوستان و نزدیکان پروژه می دانند روی او چه برنامه ریزی دارم. من باز هم بر می گردم به سوال شما درباره تهیه کنندگی. من تهیه کننده ای هستم که به تمام وجوه یک اثر توجه می کنم. حتی می توانید از حامد و سامان امامی بپرسید که من به خاطر میکس و مستر یک قطعه، آن را از استودیو برگرداندم و دو شب نگذاشتم که اینها بخوابند. در همین قطعاتی که حامد همایون می خواند بنده به عنوان ناظر ضبط حضور دارم زیرا این لحن متعلق به من است. روز اولی که حامد به دفتر من آمد به او گفتم: «اسمت چیست؟» و تا گفت: «حامد محمودزاده» گفتم با این اسم دور خوانندگی و شهرت را خط بکش چراکه با این اسم اتفاقی برای تو نمی افتد.

همچنین، رجب پور در ادامه بیان کرد روزی که می خواستیم نام حامد را تغییر بدهیم، به خدا سوگند که می خواست گریه کند، اولا می گفت که دوست دارد به پدرش این موضوع را خبر دهد و حالا ماجرا به شکلی شده که پدرش تمایل دارد نامش را تغییر دهد. می دانید چرا؟ چون من بر این باورم بخشی از کار ما تجارت و برندسازی بر پایه استانداردهای اصولی است.

براساس این گزارش، نشانی موسسه فرهنگی ، هنری «ترانه شرقی» بدین شرح است: تهران ، میرداماد ، خیابان شاه نظری، خیابان دوم، پلاک۲۲، طبقه هفتم،واحد ۲۶ و شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۳۶۷۰ است.

 پایان خبر – ش الف

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11859 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید