جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29209 |
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ | ارسال توسط :
30 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

  اصغر بیات در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به نوسانات ارز و گرانی کالاها ، حقوقی که اکنون بازنشستگان تامین اجتماعی‌ می گیرند ، کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را می دهد، اکنون ارزش درآمد بازنشستگان۳۰ درصد پایین آمده است، در واقع می توان گفت که قدرت خرید بازنشستگان به شدت کاهش یافته […]

 


اصغر بیات در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به نوسانات ارز و گرانی کالاها ، حقوقی که اکنون بازنشستگان تامین اجتماعی‌ می گیرند ، کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را می دهد، اکنون ارزش درآمد بازنشستگان۳۰ درصد پایین آمده است، در واقع می توان گفت که قدرت خرید بازنشستگان به شدت کاهش یافته است.وی، تصریح کرد: از آنجا که حقوق بازنشستگان به طور کلی ارتباطی با بودجه دولت ندارد، سازمان تامین اجتماعی دو نوع افزایش حقوق سالانه برای بازنشستگان در نظر دارد، یکی مطابق ماده ۴۱ قانون کار و دیگری مطابق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی. در ماده ۴۱ آمده است حداقل حقوق بازنشسته نباید از حداقل حقوق کارگران کمتر باشد.

بیات، ادامه داد: در شورای عالی کار که هر سال جلسه ای در پایان سال برگزار می کند، میزان افزایش حقوق کارگران- که حدود ۱۴ میلیون نفر هستند- تعیین می شود. هر سال به هر درصدی که درباره رشد مستمری بازنشستگان به توافق برسند، میزان حداقل مستمری تعیین می شود و این موضوع حداقل بگیران تامین اجتماعی را هم شامل می شود.

وی، با بیان اینکه حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی حدود ۶۰ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می شوند، اظهار داشت: اکنون ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند، به همین منظور، شورای عالی کار، منابعی برای سازمان تامین اجتماعی از طریق گرفتن حق بیمه ایجاد کرده است، در کنار این منابع تامین اجتماعی موظف است هر درصدی که شورای عالی کار برای رشد حقوق و مستمری در نظر می گیرد، شامل حداقل بگیران تامین اجتماعی هم شود.

‌رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: برای بازنشستگانی که بالاتر از حداقل بگیران حقوق دریافت می کنند، تامین اجتماعی براساس ماده ۹۶ مکلف است طبق هزینه های زندگی، اعلام تورم بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حقوقشان را افزایش دهد؛ این موضوع با پیگیری های کانون عالی بازنشستگان محقق می شود. وی اضافه کرد: به همین منظور، رقم پیشنهادی شورای عالی کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، با پیگیری این کانون و پیشنهاد تامین اجتماعی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه می شود، پس از تصویب هیات وزیران، این رقم هم اعلام می شود.

مطالبه بازنشستگان؛ همسان سازی حقوق

بیات، ادامه داد: با توجه به این که بازنشستگان تامین اجتماعی، گروهی هستند که حقوقشان از همه گروه های بازنشستگی پایین تر است تنها راهکاری که به نظر می رسد و در برنامه ششم تصویب شده ، همسان سازی حقوق، مطابق قانون رده است.

وی، تصریح کرد: قرار است موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با دیگر بازنشستگان تا سال دوم برنامه ششم توسعه اجرایی شود، اکنون، این موضوع، درخواست جامه بازنشستگان، همه مسئولان و نمایندگان مجلس است که امیدواریم به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم.‌

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه حقوق بازنشستگان، پاسخگوی هزینه های زندگی آنان نیست، انتظار می رود قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک درخواست و مطالبه مهم، زمینه اجرایی پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اعتبار مورد نیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص است، اظهار داشت: در زمان دکترنوربخش ( مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی ) کمیته‌ای برای این همسان سازی با حضور نمایندگان کانون عالی بازنشستگان و نماینده سازمان تشکیل شد اما هنوز رقم مورد نیاز از سوی این کمیته اعلام نشده است و یکی از مطالباتی که بازنشستگان دارند، همین موضوع است.

به گفته وی، اکنون ۳۳۰ کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در رده‌های شهرستانی و استانی فعالیت دارند که

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته عضو این کانون‌ها هستند.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29209 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید