پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6682 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ | ارسال توسط :
75 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه ۹۶ جزء ۲ بند الف تبصره ۲۱ لایحه شفاف سازی درآمد برخی دستگاه‌ها به تصویب رسید . براساس این مصوبه دستگاه‌هایی که دارای اجازه قانونی برای دریافت سود سپرده هستند، درآمد حاصل از سود سپرده آنها به عنوان […]

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه ۹۶ جزء ۲ بند الف تبصره ۲۱ لایحه شفاف سازی درآمد برخی دستگاه‌ها به تصویب رسید .

براساس این مصوبه دستگاه‌هایی که دارای اجازه قانونی برای دریافت سود سپرده هستند، درآمد حاصل از سود سپرده آنها به عنوان درآمد اختصاصی محسوب می‌گردد و مکلفند درآمد حاصله از این محل را به حساب درآمد اختصاصی موضوع ردیف ۱۶۰۱۲۰ تا مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال نزد خزانه‌داری کل واریز و متناسب با سهم واریزی خود از محل ردیف ۱۰۲۵۰۰۰۷دریافت نمایند.

تخلف از حکم اجزاء(۱) و (۲) این بند، تصرف در وجوه و اموال دولتی محسوب می‌شود و مجازات های مالی ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی برای آنان اعمال می شود.

همچنین براساس بند الحاقی موارد معذون از طرف مقام معظم رهبری از شمول این تبصره مستثنی هستند.

به نقل از ایسنا، همچنین نمایندگان بند الحاقی۱ به تبصره ۲۰ در بخش درآمدی را نیز تصویب کردند که طبق این مصوبه از یک درصد یک دوازدهم هزینه بانک ها برداشته می شود و به حساب خزانه داری کل واریز می شود.

در این مصوبه آمده است: دولت از طریق خزانه‌داری کل کشور، مکلف است ماهانه معادل یک‌درصد (۱%) از یک‌دوازدهم (۱/۱۲) هزینه بانکها، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی سودده مندرج در پیوست شماره(۳) این قانون را از حسابهای آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

پایان خبر – ن ش

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6682 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید