چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2196 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۷:۴۳ | ارسال توسط :
102 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به نقل از ایسنا: یوسف‌زاده چابک در خصوص آلودگی محیط‌زیستی بیمارستان‌ها نیز گفت: از زمان پذیرش مسئولیتم در گیلان بیش از ۴۵۰ تن زباله بیمارستانی در سراوان دپو شده بود که با برنامه‌ریزی توانستیم آن را بی‌خطرسازی و امحاء کنیم و بحث اجرای تصفیه فاضلاب بیمارستان‌های نیز دغدغه دیگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود که دانشگاه […]

به نقل از ایسنا: یوسف‌زاده چابک در خصوص آلودگی محیط‌زیستی بیمارستان‌ها نیز گفت: از زمان پذیرش مسئولیتم در گیلان بیش از ۴۵۰ تن زباله بیمارستانی در سراوان دپو شده بود که با برنامه‌ریزی توانستیم آن را بی‌خطرسازی و امحاء کنیم و بحث اجرای تصفیه فاضلاب بیمارستان‌های نیز دغدغه دیگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود که دانشگاه تصمیم گرفته به هیچ بیمارستانی اجازه فعالیت ندهد مگر این که بخش تصفیه‌خانه فاضلاب آن بیمارستان فعال باشد و برای بیمارستان‌های چون پورسینا، ولایت، رازی نیز برنامه‌ریزی لازم شده و مقدمات اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار در حال انجام است و اعتبارسنجی اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب برای همه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص شیوع سرطان در گیلان گفت: هم‌اکنون میزان شیوع سرطان در استان گیلان از میزان متوسط کشوری بیشتر است، اما ردیابی علت و عواملی که سبب این بیماری می‌شود مشکل است اما نباید در استانی با چنین شرایط آب و هوایی این قدر بیمار سرطانی وجود داشته باشد.

وی همچنین گفت: هم‌اکنون میزان شیوع سرطان در گیلان از میانگین کشوری بیشتر است.

چابک خاطرنشان کرد: نگاه دانشگاه در این رابطه، در کنار گسترش امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای ارایه خدمات مناسب، جلوگیری و پیشگیری از بیمار شدن مردم است و امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان ذهنیت جدیدی ایجاد کرده و می‌گوید نباید اجازه دهیم بیماری زیاد شود و با توجه به افزایش سن جامعه(متوسط سن مردان ۷۲ سال و متوسط سن زنان ۷۴ سال)بیماری‌های غیر واگیر نیز افزایش می‌یابد و ما باید کاری کنیم که بیماری‌های غیر واگیر شادابی و نشاط را از مردم نگیرند و برای انجام این مهم باید از طریق فرهنگ‌سازی و افزایش سواد سلامت جامعه از مهد کودک، مدرسه، دانشگاه و ظرفیت بسیار زیاد رسانه‌ها و علی‌الخصوص رسانه ملی و تعامل با سایر دستگاه‌ها استفاده کرد.

دکتر یوسف‌زاده چابک اظهار کرد: یکی از راه‌ها برای اصلاح سبک زندگی مردم، آموزش همگانی و عمومی از طریق رسانه‌ها است.

وی با بیان این‌که صنعتی شدن و تغییرات جوامع بر شیوه تغذیه سبک زندگی مردم تأثیر گذاشته است، تصریح کرد: عوارض تغذیه ناسالم به صورت بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، فشار خون، سرطان‌ها و سکته‌های مغزی و قلبی بروز می‌کند.

یوسف‌زاده ادامه داد: تغییر ذائقه مردم از داخل خانه‌ها ایجاد شده و برای اصلاح آن باید سبک زندگی مردم را بهبود داد و این لازمه ارتقای سلامت در جامعه است. امروز چاقی به‌عنوان یکی از عوامل تشدیدکننده بیماری‌های غیرواگیر از همان ابتدا به‌عنوان یک مشکل خودش را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به ابلاغ سند ملی بیماری‌های غیرواگیر در روزهای پایانی اسفند ۹۴ از سوی رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: براساس این سند باید تا سال ۲۰۲۰ بیست و پنج درصد از بیماری‌های غیرواگیر را کاهش دهیم که برای تحقق این مهم به عزم جدی نیاز است. هم‌اکنون علت ۷۶ درصد مرگ و میر در کشور به‌علت بیماری‌های غیر واگیر، تروما و حوادث است و اگر دانشگاه علوم پزشکی بخواهد ۲۵ درصد بیماری‌های غیر واگیر را کاهش دهد سازمان‌های مختلفی باید در آن دخیل باشند و ما معتقد هستیم توسعه پایدار در جامعه بدون حفظ و ارتقای انسان امکان‌پذیر نیست.

 

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2196 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید