پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 16726 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ | ارسال توسط :
57 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

شورای حقوق بشر سازمان ملل سی و پنجمین نشست خود را روز دوشنبه پیرامون وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی برگزار کردند. به نقل از ایسنا، هدف از این نشست بررسی وضعیت حقوق بشر در فلسطین و دیگر مناطق عربی اشغالی بود و در جریان آن بند ۷ با عنوان “وضعیت حقوق بشر در فلسطین […]

شورای حقوق بشر سازمان ملل سی و پنجمین نشست خود را روز دوشنبه پیرامون وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی برگزار کردند.

به نقل از ایسنا، هدف از این نشست بررسی وضعیت حقوق بشر در فلسطین و دیگر مناطق عربی اشغالی بود و در جریان آن بند ۷ با عنوان “وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی و دیگر اراضی اشغالی عربی” بررسی شد.

سخنرانان در این نشست ضمن اشاره به عدم پایبندی اسرائیل به مصوبات بین‌المللی و تداوم نقض این مصوبات، خواستار پایان یافتن رنج و محنت‌های ملت فلسطین و تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های این ملت شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زید بن رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارش مفصلی را درباره قطعنامه‌ها و توصیه‌های شورای امنیت از سال ۲۰۰۹ تاکنون و میزان پایبندی طرف‌های ذیربط به اجرای این توصیه‌ها ارائه داد.

وی همچنین چندین توصیه برای اجرای این مصوبات و حسابرسی و بازخواست طرف‌های ذی‌ربط و نیز تحقق عدالت پیشنهاد کرد.

سازمان‌ها و نهادهای مختلف دیگر هم مانند جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری اسلامی،  شورای همکاری خلیج فارس، سازمان کشورهای آفریقایی، گروه عربی، سازمان کشورهای آمریکای لاتین دارای تفکر مشابه و ۴۴ کشور شرکت‌کننده در این نشست نظرات و مواضع خود را اعلام کردند.

اکثر افرادی که در این نشست سخنرانی کردند به بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل و تداوم تجاوزات مختلف آن اشاره کرده و بر لزوم پایان درد و رنج ملت فلسطین در زمینه اشغالگری و فراهم شدن زمینه تعیین سرنوشت ملت فلسطین به دست خود از طریق تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی و در مرزهای سال ۱۹۶۷ اشاره نمودند.

ابراهیم خریشی، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل هم در این نشست سخنرانی مفصلی را انجام داد.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 16726 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید