سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 23332 |
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ | ارسال توسط :
38 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

  رضا رفیع که با برنامه طنز «قندپهلو» توانسته توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند معتقد است اگر برنامه‌هایی در رسانه‌ها ساخته شوند که زندگی مردم را به شعر و طنز گره بزنند به تلطیف فضای اجتماعی و تغییر سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تنش‌ها کمک‌‌ زیادی می‌شود.  رضا رفیع در […]

پنجمین روز غرفه آنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

رضا رفیع که با برنامه طنز «قندپهلو» توانسته توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند معتقد است اگر برنامه‌هایی در رسانه‌ها ساخته شوند که زندگی مردم را به شعر و طنز گره بزنند به تلطیف فضای اجتماعی و تغییر سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تنش‌ها کمک‌‌ زیادی می‌شود.

 رضا رفیع در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «باوجود این‌که مردم طنز، شوخ‌طبعی و شعر را دوست دارند اما به صورت مکتوب استقبال کمتری از شعر و کتاب‌های شعر می‌شود بنابراین نیاز است در جامعه‌ای که انوع مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد، به مقوله طنز و ادبیات طنز توجه بیشتری شود.»

وی اظهار کرد: «جدا از زندگی به مفهوم کلی‌اش در دنیا، در ایران هم گاه در مقاطعی نیاز بیشتری وجود دارد که مردم شاد باشند و این شادی را در گونه‌های مختلف می‌توان دنبال کرد و ادبیات طنز یکی از گونه‌های سالم شوخ‌طبعی و ایجاد شادمانی است.»

رفیع تاکید کرد: «اگر برنامه‌هایی در رسانه‌ها ساخته شود که زندگی مردم را بیشتر با شعر و طنز گره بزنند، در تلطیف فضای اجتماعی و تغییر سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تنش‌ها کمک‌‌کننده است.»

وی درباره تاثیرات ادبیات طنز در زبان محاوره مردم نیز عنوان کرد: «همان‌گونه که طنز می‌تواند باعث تقویت ادبیات و زبان مردم شود. زبان هم به معنای آکادمیک و نوع گویش و هم به لحاظ محتوایی و اخلاقی گاه می‌تواند باعث پیشرفت شود و گاه در محاوره تاثیراتی عکس به دنبال داشته باشد. گاه متاثر از گرفتاری‌ها ممکن است زمان گفتمانی مردم چندان مورد پسند نباشد ولی ادبیات طنز می تواند کمک کند.»

رضا رفیع همچنین تاکید کرد: «یکی از تلاش‌های برنامه طنز «قندپهلو» نیز همواره این بوده که سابقه طنز و شعر مردم را یادآوری کند و این مقولات را به عنوان چاشنی در گفت‌وگو‌ها استفاده کنند. ادبیات گذشتگان ما حتی در زبان محاوره باعث خلق و پیدایش انواع مثل‌ها وضرب‌المثل‌ها شد که بارطنز بسیار زیادی دارد. باید توجه داشت که چنین یادآوری‌هایی، باعث بهترشدن گفتمان رسمی و محاوره‌ای ما می‌شود.»

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 23332 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید