شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 19495 |
تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۳۰ | ارسال توسط :
60 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیر طرح کک نفتی و مدیر گروه تبدیل و بهینه سازی پژوهشکده پالایش پژوهشگاه صنعت نفت از اتمام مراحل مناقصه بین المللی ساخت کارخانه تولید کک نفتی تا تابستان سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم ساخت کارخانه هر چه سریع تر انجام شود. تولید کک نفتی در جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۴ میلیون […]

مدیر طرح کک نفتی و مدیر گروه تبدیل و بهینه سازی پژوهشکده پالایش پژوهشگاه صنعت نفت از اتمام مراحل مناقصه بین المللی ساخت کارخانه تولید کک نفتی تا تابستان سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم ساخت کارخانه هر چه سریع تر انجام شود.

تولید کک نفتی در جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود که کشور چین به تنهایی ۴۹ درصد تولید دنیا را به خود اختصاص داد.
در خاورمیانه نیز در همان سال ۹۵۰ هزار تن کک نفتی تولید شد که کشور کویت رتبه نخست منطقه را داشت.
مصرف کک نفتی در جهان به میزان ۷۶ درصد در صنعت آلومینیوم ، پنج درصد در صنعت فولاد و بقیه در سایر صنایع است.
طرح تولید پترولیوم کک به عنوان یکی از طرح های دانش بنیان کشور است که با هدف دستیابی به فناوری مربوطه و به منظور تامین بخش مهمی از نیاز صنایع تولید آلومینیوم و فولاد کشور اجرا شده است.

ساخت اولین کارخانه تولید کک نفتی ایران از سوی ایمیدرو در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر طرح کک نفتی و مدیر گروه تبدیل و بهینه سازی پژوهشکده پالایش پژوهشگاه صنعت نفت گفت: طرح کک نفتی از سال ۹۱ با مشارکت شرکت ایمیدرو آغاز شد و دلیل اصلی آن نیاز این شرکت به کک نفتی به عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم بود. ایمیدرو طرح چند مرحله ای را با پژوهشگاه آغاز کرد که مطالعات خوراک و همچنین موضوعات مرتبط با کاهش گوگرد را شامل می شود.
جواد ایوکپور افزود: طرح ساخت کارخانه تولید کک آندی در مسیر صنعتی شدن است. تخصیص خوراک این کارخانه با همکاری پژوهشگاه نهایی شده و زمین آن در منطقه آزاد اروند از سوی سازمان ایمیدرو در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: بررسی های اولیه در این زمینه نیز انجام شده و اسناد مناقصه بین المللی نیز در دست تهیه است و امیدواریم تا تابستان آینده مراحل مناقصه به اتمام برسد و ساخت کارخانه هر چه سریع تر انجام شود.
به گفته وی, برای تامین مالی و برگزاری مناقصه ساخت کارخانه، تهیه گزارش امکان سنجی قابل پذیرش بانک ها ضروری به نظر می رسید؛ از همین رو وجود یک شرکت بین المللی برای مشاوره و کمک برای ساخت کارخانه کک در این مرحله احساس شد.
مدیر گروه تبدیل و بهینه سازی پژوهشکده پالایش پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: پیشنهاد چند شرکت معتبر و صاحبنام بین المللی بررسی و در نهایت شرکت فرانسوی اکسنس به عنوان مشاور انتخاب شد.
وی بیان داشت: این کارخانه با توجه به تصمیم های گرفته شده در منطقه آزاد اروند، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت ۲۷ هزار بشکه ساخته می شود که از این میان ۲۰ هزار بشکه آن ته مانده برج تقطیر در خلاء پالایشگاه آبادان است و حدود هفت هزار بشکه آن به عنوان خوراک جانبی از ته ماند سنگین و پالایش شده یکی از واحدهای پالایشگاه اراک تامین می شود.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 19495 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید