چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 19479 |
تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ | ارسال توسط :
32 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص ادعای وجود رانت در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه گفت: این ادعا تعبیر نمایندگان منتقد بوده که از نظر سازمان خصوصی‌سازی مردود است. سیدجعفر سبحانی گفت: بازهم تاکید می کنم که کل فرآیند واگذاری پالایشگاه کرمانشاه منطبق با قوانین موضوعه سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری بوده است و هیچ […]

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص ادعای وجود رانت در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه گفت: این ادعا تعبیر نمایندگان منتقد بوده که از نظر سازمان خصوصی‌سازی مردود است.

سیدجعفر سبحانی گفت: بازهم تاکید می کنم که کل فرآیند واگذاری پالایشگاه کرمانشاه منطبق با قوانین موضوعه سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری بوده است و هیچ نشانه ای از وجود اقدام های غیرقانونی در روند این واگذاری وجود ندارد.
به اعتقاد او مطرح کردن عباراتی مانند رانت، تعبیر نمایندگان منتقد بوده که از نظر سازمان خصوصی‌سازی ادعایی مردود است.
سبحانی اظهار کرد: اتفاقاً هر جایی که واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واقعی اتفاق می افتد، این دست مشکلات و مخالفت ها را داریم مانند پالایشگاه کرمانشاه و آلومینیوم المهدی.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد مطرح شدن موضوع ‘اهلیت خریدار’ نیز گفت: کجای قانون واگذاری استناد کرده است که برای هر واگذاری اهلیت خریدار تشخیص داده شود؟ ضمن اینکه اهلیت مفهومی عام و تعبیربردار است و معنی مشخص و خاصی ندارد.
سبحانی مقایسه بین پالایشگاه آبادان و کرمانشاه را هم نادرست و بی ارتباط دانست و گفت: اینکه منتقدان می‌گویند چرا پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی واگذار نشده است، فرافکنی و یک حرف بی ربط و مانند این است که در یک کلاس درس بگوییم چرا فلانی ۲۰ گرفته اما دیگری ۲۰ نگرفته است.
سبحانی وجود رانت در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را هم رد کرد و گفت: معنی رانت این است که مزایده ای برگزار نشود و پالایشگاه پشت درهای بسته به یک فرد مشخص واگذار شود اما وقتی که قیمت اعلام می‌شود، تابلو بورس مشخص است و قیمت ها در پاکت در بسته اعلام شده رانت دیگر مفهومی ندارد.
او تاکید کرد: با قاطعیت پشت واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه ایستاده ایم و هرگز از آن عقب‌ نشینی نخواهیم کرد.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پایان از اظهارات رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در کرمانشاه در باره تجدید نظر در مورد واگذاری پالایشگاه هم اظهار بی اطلاعی کرد.
با این وضعیت و اختلاف نظرها، هنوز مشخص نیست که سرنوشت پالایشگاه کرمانشاه به کجا می انجامد.

پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه ای کرمانشاه پنج فرآورده اصلی بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفتِ ‌گاز و گاز مایع دارد و نیمی از سوخت استان را تامین می کند.
این پالایشگاه با بیش از ۹۰ سال قدمت بعد از پالایشگاه آبادان قدیمی ترین پالایشگاه کشور است.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 19479 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید