پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 20488 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ | ارسال توسط :
34 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در نیمه اول امسال اسکاتلندی ها رکورددار در تولید انرژی تجدیدپذیر بودند به طوری که بیش از نیمی از مصرف ناخالص برق اسکاتلند از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود. به نقل از بیزنس اینسایدر، تولید انرژی از باد در نیمه اول امسال به یک رکورد جدید رسید. بر اساس گزارشات، توربین‌های بادی در این کشور در […]

در نیمه اول امسال اسکاتلندی ها رکورددار در تولید انرژی تجدیدپذیر بودند به طوری که بیش از نیمی از مصرف ناخالص برق اسکاتلند از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

به نقل از بیزنس اینسایدر، تولید انرژی از باد در نیمه اول امسال به یک رکورد جدید رسید. بر اساس گزارشات، توربین‌های بادی در این کشور در ماه ژوئن با تولید بیش از ۱ میلیون مگاوات ساعت برق، رکورد جدیدی در این زمینه بر جای گذاشتند.

این رقم نشان می‌دهد که میزان برق تولید شده در ماه گذشته برای تامین انرژی حدود ۳ میلیون خانه کفایت می‌کند. یعنی رقمی در حدود ۱۱۸ درصد و بیش از نیاز خانوارهای اسکاتلندی.

وی افزود: اسکاتلند به شکستن رکوردها در تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، جذب سرمایه، ایجاد شغل و مقابله با تغییر اقلیم ادامه می‌دهد.

میزان تولید برق توسط انرژی باد در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ که چیزی بیش از ۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید شده بود، از افزایش ۲۴ درصدی برخوردار بوده است.

مصرف کل برق اسکاتلند شامل مصرف خانه‌ها، مغازه‌ها، دفاتر اداری و صنایع در این شش ماه معادل ۱۱ میلیون و ۶۸۹ هزار مگاوات ساعت بوده است.

کارشناسان می‌گویند، میزان تولید توربین‌های بادی معادل ۵۷ درصد از نیاز کل اسکاتلند است.

پائول ویل‌هوس، وزیر انرژی اسکاتلند گفت: این عالی است که تولید برق تجدیدپذیر در اسکاتلند به رکورد جدیدی رسیده است. در سه ماهه اول سال جاری، میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد افزایش داشته است. همچنین ظرفیت تولید برق در این مدت افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

لازم به ذکر است که بیش از نیمی از مصرف ناخالص برق اسکاتلند از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

انرژی تجدیدپذیر به انواعی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن نوع انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر (فسیلی)، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود آمده یا به عبارتی تجدید شود.

نگرانی دربارهٔ تغییرات زیست محیطی در کنار افزایش قیمت روزافزان نفت و اوج تولید نفت و حمایت دولت‌ها، باعث رشد روزافزون وضع قوانینی می‌شود که بهره‌برداری و تجاری سازی این منابع سرشار تجدیدپذیر را تشویق می‌کنند.

انواع انرژی های تجدیدپذیر:

  • انرژی آبی (نیروی برق‌آبی)
  • انرژی بادی
  • انرژی خورشیدی
  • انرژی زمین‌گرمایی
  • انرژی زیست توده (زیست‌سوخت)
  • انرژی امواج و جزر و مد

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 20488 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید