چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 20213 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ | ارسال توسط :
19 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

وضعیت نامساعد خلیج گرگان و تالاب میانکاله در ماه های گذشته به دلیل کاهش تراز و پس‌روی آب باعث شد تا سازمان حفاظت محیط زیست در پی اقداماتی برای نجات این  خلیج کمیته ملی خلیج گرگان و تالاب میانکاله را با حضور دستگاه های مختلف تشکیل دهد. شهرام فداکار، مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی […]

وضعیت نامساعد خلیج گرگان و تالاب میانکاله در ماه های گذشته به دلیل کاهش تراز و پس‌روی آب باعث شد تا سازمان حفاظت محیط زیست در پی اقداماتی برای نجات این  خلیج کمیته ملی خلیج گرگان و تالاب میانکاله را با حضور دستگاه های مختلف تشکیل دهد.

شهرام فداکار، مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یک اقدام اضطراری و یک اقدام بلندمدت برای احیای خلیج گرگان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده یک اقدام اضطراری برای احیای خلیج گرگان تعیین شود تا در قدم اول روند کاهش تراز آب را متوقف و وضعیت فعلی خلیج را حفظ کنیم. برای این کار یک پروژه تعریف شده و اعتباری حدود پنج میلیارد تومان از طریق استان گلستان تامین شده است تا رویه‌ها و نوع اقدام به‌طورروشن مشخص شود. این پروژه در دست مطالعه و سازمان آب منطقه‌ای گلستان در حال پیگیری موضوع است. این سازمان نظارت عالی کمیته ملی احیای خلیج گرگان و تالاب میانکاله را برعهده دارد. بسیاری از اقدامات میدانی و عملیاتی تهیه پروژه انجام شده است و بزودی تکمیل می‌شود.

خلیج گُرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی و گسترش شرقی رشته ساحلی شبه جزیرهٔ میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر تشکیل شده‌است. خلیج گرگان تنها خلیج دریای خزر در محدوده جغرافیایی ایران و استان گلستان است.

خلیج گرگان بخشی از پناهگاه حیات وحش میانکاله محسوب می‌شود.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 20213 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید