سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29087 |
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۹:۱۱ | ارسال توسط :
61 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

تبادلات تجاری با کشوری های همسایه یکی از اولویت های اصلی پارلمان بخش خصوصی برای ارزآوری و افزایش صادرات استان مازندران است. متولیان این بخش برای ایجاد ارتباط با بازار های این کشورها برنامه های زیادی را در دستور کار دارند. در همین ارتباط بود که هیاتی از فعالان بخش خصوصی صنعت مازندران به همراه […]

تبادلات تجاری با کشوری های همسایه یکی از اولویت های اصلی پارلمان بخش خصوصی برای ارزآوری و افزایش صادرات استان مازندران است. متولیان این بخش برای ایجاد ارتباط با بازار های این کشورها برنامه های زیادی را در دستور کار دارند. در همین ارتباط بود که هیاتی از فعالان بخش خصوصی صنعت مازندران به همراه رئیس و نایب رئیس اتاق بازرگانی این استان به کشور افغانستان سفر کرده و با کمیته های اقتصادی و استاندار(والی) ولایت بلخ این کشور دیدارهایی داشتند.

با انعقاد این تفاهم نامه به نظر می رسد که بخش زیادی از برنامه رسیدن به صادرات ۳ میلیارد دلاری در سال برای مازندران محقق شود. برنامه ای که از چند ماه قبل در دستور کاری اتاق بازرگانی مازندران قرار گرفته و تا کنون بخش هایی از روند رسیدن به آن اجرایی شده است.

عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایران در مورد سفر اخیر به افغانستان و نتایج آن گفت: افغانستان را بازاری مناسب برای صادرات محصولات استان دانست.

وی افزود: افغانستان کشوری ۱۰۰درصد وارداتی است و به نظر می رسد فرصت های خوبی برای صادرات ایران در این کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه زبان،دین و مرزهای مشترک بین ایران و افغانستان سبب توسعه صادرات خواهد شد،خاطرنشان کرد: تامین انواع کالاهای مصرفی و واسطه‌ای و حضور کالاهای ایرانی در بازار افغانستان می تواند سبب رونق اقتصادی کشور شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه ظرفیت‌ها و زمینه‌های مساعدی برای حضور بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در افغانستان وجود دارد،یادآورشد: استان مازندران می تواند با توجه به این ظرفیت ها تمامی محصولات خود را به افغانستان صادر کند.

مهاجر با اشاره به دیدار خود با کمیته های اقتصادی افغانستان این سفر را برای آینده تجاری مازندران و افغانستان مطلوب دانست و گفت:امید است بتوانیم بازارهای افغانستان را با محصولات تولیدی مازندران در دست بگیریم.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29087 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید