پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29566 |
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۹:۴۰ | ارسال توسط :
47 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس اتاق کرمان در این سمینار، مالیات را یکی از موضوعات مورد توجه اتاق برشمرد و از کمیسیون بانک، بیمه و امور مالیاتی به عنوان فعال ترین کمیسیون این مجموعه یاد کرد . طبیب زاده، با تاکید بر اینکه دیدگاه مبتنی بر عدالت مسئولان حوزه مالیاتی، به برطرف شدن مشکلات فعالان اقتصادی کمک خواهد کرد، […]

رئیس اتاق کرمان در این سمینار، مالیات را یکی از موضوعات مورد توجه اتاق برشمرد و از کمیسیون بانک، بیمه و امور مالیاتی به عنوان فعال ترین کمیسیون این مجموعه یاد کرد .

طبیب زاده، با تاکید بر اینکه دیدگاه مبتنی بر عدالت مسئولان حوزه مالیاتی، به برطرف شدن مشکلات فعالان اقتصادی کمک خواهد کرد، ادامه داد: از سوی دیگر عملکرد فعالان اقتصادی نیز باید شفاف باشد تا مشکلات مالیاتی آن ها با انجام خوداظهاری حل شود و دیگر مسائل به هیات های حل اختلاف مالیاتی کشیده نشود.

در ادامه این سمینار رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان گفت: اهمیت موضوع دادرسی مالیاتی به حدی است که در ماده ۲۸ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، قانونگذار نسبت به تجدیدنظر و بررسی مجدد دستورالعمل های دادرسی مالیاتی اقدام کرده است. جلیل کاربخش، با اشاره به اینکه اتاق ایران مسئولیت تهیه دستورالعمل دادرسی را به اتاق کرمان واگذار کرده است، افزود: با کمک برخی از خبرگان حوزه مالیاتی استان کرمان نسبت به تجدید نظر و بررسی مجدد دستورالعمل دادرسی اقدام کرده‌ایم.

کاربخش، با اشاره به آمارهای موجود در سال های گذشته، رشد سهم مالیات های پرداختی را ۳۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد از وصولی های مالیات کشور از فرآیند دادرسی تامین می شود، متاسفانه حوزه دادرسی مالیاتی از لحاظ کمی و کیفی مطلوب نیست.

وی در رابطه با ماده ۲۴۴ قانون مالیات های مستقیم، اظهار کرد: بر اساس این قانون نماینده قوه قضاییه در هیات های حل اختلاف مالیاتی باید از بین قضات غیر شاغل انتخاب شود، اما بیشتر قضات معرفی شده از سوی دادگستری، شاغل هستند و با توجه به برگزاری هیات های حل اختلاف مالیاتی در ساعات اداری، قضات شاغل نمی توانند در وقت اداری در این هیات ها حضور داشته باشند.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29566 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید