جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 25204 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ | ارسال توسط :
67 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

شرکت آب منطقه ای هرمزگان طی نامه ای به شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد ذخیره آب سد استقلال به حجم غیرمفید رسیده است و با توجه به اینکه منابع آبی برخی از چاهها هم غیر قابل استفاده شده است از اول فروردین سهمیه آب شهرستان بندرعباس و شهر بندرخمیر از دو هزار لیتر […]

شرکت آب منطقه ای هرمزگان طی نامه ای به شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد ذخیره آب سد استقلال به حجم غیرمفید رسیده است و با توجه به اینکه منابع آبی برخی از چاهها هم غیر قابل استفاده شده است از اول فروردین سهمیه آب شهرستان بندرعباس و شهر بندرخمیر از دو هزار لیتر بر ثانیه به هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش خواهد یافت. این در حالی است که نیاز آبی شهرستان بندرعباس و بندرخمیر در سال ۹۶، ۲هزار ۴۹۰ لیتر بر ثانیه است.

کاهش ۸۹ درصدی میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته یکی از اصلی ترین دلایل کاهش سهمیه آب شرب به شهرهای استان است. نکته قابل تامل این است که از ۱۳۳ حلقه چاهی که آب مورد نیاز شهرهای استان تامین می شد ۵۷ حلقه چاه به دلیل شوری آب، غیرقابل استفاده شده است و تنها ۷۶ چاه در مدار تامین آب شرب شهرهای استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان با تایید خبر کاهش تخصیص آب شرب به شهرستان بندرعباس و شهر بندرخمیر از ابتدای سال ۹۷ بیان داشت: بحران آب در شهرهای استان هرمزگان در سال پیش رو کاملا جدی است و باید با اتخاذ راههای مناسب و جایگزینی منابع جدید آبی بحران کم آبی را مدیریت کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان معتقد است: ۵۴ درصد آب شرب در مصارف خانگی است و ۱۴ درصد در حوزه کاربری های خاص مصرف می شود. فضای سبز ۶ درصد مصرف را شامل می شود و ۷ درصد به نیروهای مسلح و ۷ درصد دیگر هم در دستگاههای دولتی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی، اگر شهروندان نسبت به الگوی مصرف و صرفه جویی بی تفاوت باشند و همچنان روند گذشته را در پیش بگیرند مدیریت زمان بندی اجرایی خواهد شد.

امین قصمی خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد آب مورد نیاز استان از چاهها، ۳۶ درصد از سدها، ۱۰ درصد از آب شیرین کن ها و ۶ درصد از خط محرم تامین می شود. برای تامین آب در سالهای آتی باید از نمک زدایی آب دریا استفاده کنیم. پیش بینی می شود با توجه به عدم بارندگی در سال ۹۷، ۶۰ درصد آب مورد نیاز از منابع آبی زیرزمینی، ۲۸ درصد روان آبها و ۱۲ درصد از طریق آب شیرین کن ها تامین شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان با تاکید بر اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: این شرکت اقدام به تهیه ۶هزار پکیج کاهنده مصرف ( با توجه به تاثیر بسیار زیاد نصب تجهیزات کاهنده مصرف در اصلاح الگوی مصرف آب ) برای مشترکین با مصرف بیشتر از ۲۰ مترمکعب کرده است. این پکیج شامل پرلاتور رزوه بیرون، پرلاتور رزوه داخل و سردوش کاهنده مصرف است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون  ۱۶ پروژه سرمایه گذاری آب شیرین کن در استان در حال بهره برداری است که سالانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعب آب  از طریق این آب شیرین کن ها تولید می شود. سه پروژه سرمایه گذاری آب شیرین کن  نیز در شهرهای سیریک، پارسیان و بستک در مرحله احداث، مطالعه و یا مناقصه قرار دارد.

به گفته وی؛ نیاز آبی شهر بندرعباس یکصد میلیون متر مکعب است که با بهره برداری از پروژه یکصد هزار مترمکعبی ، ۵۰ میلیون مترمکعب به منابع آبی این شهر اضافه می شود.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 25204 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید