پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13174 |
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ | ارسال توسط :
52 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان زندانها گفت: سازمان زندانها با تخصیص ۱۲میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کرد بخشی از مشکلات انها را حل کند. به نقل از مهر؛ اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها در نوزدهمین جشن حمایت از خانواده زندانیان ، گفت: اعتقاد داریم زندانی اگر خطا کرده و باید مجازات شود اما باید خانواده وی […]

رئیس سازمان زندانها گفت: سازمان زندانها با تخصیص ۱۲میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کرد بخشی از مشکلات انها را حل کند.

به نقل از مهر؛ اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها در نوزدهمین جشن حمایت از خانواده زندانیان ، گفت: اعتقاد داریم زندانی اگر خطا کرده و باید مجازات شود اما باید خانواده وی را از زندانی جدادکنیم .
وی افزود: زمانی که فردی به زندان می رود مشکلاتی از جمله مشکلات معیشتی برای خانواده وی ایجاد می شود.

رئیس سازمان زندانها گفت: سال گذشته: کار شناسایی ۱۰هزار همسر زندانی که به علت زندانی شدن سرپرست خانواده خواستار طلاق بودند انجام شد و از فروپاشی این خانواده ها با برگزاری کلاس های مشاوره جلو گیری شد.
جهانگیر افزود: همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰فرزند زندانی که در معرض اعتیاد بودند شناسایی شدندکه با کمک نهاد های حمایتی مانند کمیته امداد از سقوط انها جلوگیری شد و همچنین بیش از ۷۰۰فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند تلاش شد که به مدارس بازگردند.
وی ادامه داد: در سال گذشته با تخصیص ۱۲میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کردیم بخشی از مشکلات انها حل شود و همچنین ۸۲۵خانواده زندانی که دادای مشکلات خاص مانند بیمارای های خاص ، فرار از منزل فرزندان و زندانی شدن هم زمان والدین بودند شناسایی شدند و به مشکلات آنها رسیدگی شد.
رئیس سازمان زندانها بیان داشت: از دیگر اقدامات سال گذشته ۲۰۲انجمن حمایت از خانواده زندانیان تشکیل شده که در هفته ۲مرتبه با خانوده زندانیان ملاقات دارند و با مشکلات خانواده ها از نزدیک اشنا می شوند و در تلاش برای حل آنها هستند و همچنین تشکیل مجمع حمایت از خانواده زندانیان از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد تا بحث خانواده زندانیان از خود زندانی جدا شود.

جهانگیر گفت: امارها نشان می دهد ۲۲درصد زندانیان ملاقاتی ندارند و در ماه های اول ملاقات های زیاد است اما با طولانی شدند زمان زندانی ملاقات ها کم می شود.
زمانی که حمایت خانوده ها کم می شود زمینه قتل و اسیب های اجتماعی زیاد می شود لذا حمایت از خانواده زندانیان زمینه ایجاد این آسیب ها را کاهش می دهد.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13174 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید