پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 28411 |
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۴۶ | ارسال توسط :
42 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ،  حالا هر روز رسانه‌های بین المللی از فشار فیفا می‌گویند. از اینکه کمیته مشورتی حقوق بشر فیفا به اینفانتینو پیشنهاد داده است برای ورود خانم ها به ورزشگاه‌های ایران ضرب الاجل تعیین کند. این درخواست پس از ملاقات فاطما سامورا دبیرکل فیفا با دخترانی که در کمپین ورود دختران […]

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ،  حالا هر روز رسانه‌های بین المللی از فشار فیفا می‌گویند. از اینکه کمیته مشورتی حقوق بشر فیفا به اینفانتینو پیشنهاد داده است برای ورود خانم ها به ورزشگاه‌های ایران ضرب الاجل تعیین کند.

این درخواست پس از ملاقات فاطما سامورا دبیرکل فیفا با دخترانی که در کمپین ورود دختران به ورزشگاه های ایران راه انداخته اند، سر و صدای رسانه ای بسیاری به پا کرده است اما در درون کشور به نظر می رسد دولت علاقه زیادی به ورود خانم ها دارد.
بعد از بازی فینال آسیا بود که رئیس جمهور حسن روحانی در سخنانی گفت: «باید به دنبال ایجاد امید باشیم و چه چیزی بهتر از مسئله ورزش برای ایجاد نشاط و امید. کم هزینه تر و بهتر از این مگر داریم. همین ورود خانم ها برای تماشای فوتبال، دیدید که چه بازتاب خوبی داشت. این همه مرد به ورزشگاه می روند، بخشی از ورزشگاه ها هم برای خانم ها باشد، این همه اثر مثبت خواهد داشت.»
حرف هایی از روحانی که انتقادهای تندی البته به همراه داشت اما با واکنش های مثبتی هم روبرو شد.
ولی آیا ورود بانوان به همان بازی پرسپولیس محدود می شد؟
از طرف دیگر تاج و دوستانش تاکید دارند تهدیدهای فیفا برای حل مشکل جدی است و می گویند متهم شده اند به تبعیض جنسیتی!
رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران در این باره می گوید: «در جام جهانی و برای بازی ایران و مراکش و بازی با اسپانیا و پرتغال درهای آزادی را باز کردیم و خانواده ها به استادیوم آمدند. همه در کنار هم بازی ها را دیدند. چند نفر شاید شیطنت کردند و چند تصویر هم منتشر شد که مثلا حساسیت برانگیز باشد اما آنجا هر کسی داشت کار خودش را می کرد.
او اعتقاد دارد که این حضور کمک شایانی به تصویر کشور در خارج از مرزها در دل این فضاسازی های غیر واقعی می کند: «می کوشند که بگویند ما مثلا تبعیض داریم. بهانه شان هم مثلا ورزشگاه است. خب دیدید خانم ها و خانواده ها آمدند و چقدر هم فضا خوب بود. چقدر استقبال شد. چقدر بازتاب مثبت داشت هم توماس باخ و هم اینفانتینو برای این حضور از دولت ایران تشکر کردند. هر دوی این حضورهای خانم ها با خواست رئیس جمهور و دولت بود و باور ما این است که با حل مشکلات برای ورود بانوان می توانیم بیشترین بهره اجتماعی را از حضور خانم ها در استادیوم ها ببریم.»

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 28411 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید