پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13854 |
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ | ارسال توسط :
110 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدل جدید تامین مالی از طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون رونمایی شد که بر اساس آن کارآفرینان و صاحبان ایده می‌توانند طرح‌های خود را برای تامین مالی معرفی کنند. به نقل از مهر، طرح جدید حمایت از ایده‌ها و طرح‌های اقتصادی تحت عنوان «تامین مالی جمعی» به تازگی از […]

مدل جدید تامین مالی از طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون رونمایی شد که بر اساس آن کارآفرینان و صاحبان ایده می‌توانند طرح‌های خود را برای تامین مالی معرفی کنند.

به نقل از مهر، طرح جدید حمایت از ایده‌ها و طرح‌های اقتصادی تحت عنوان «تامین مالی جمعی» به تازگی از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون رونمایی شد که رویکرد نوینی از تامین بودجه ایده‌های اقتصادی است.

بر اساس طرح تامین مالی جمعی، سرمایه گذاران در پروژه‌های نوآورانه کارآفرینان و طرح‌های اقتصادی سرمایه گذاری هر چند اندک می‌کنند. منظور از این سرمایه گذاری، حمایت مالی مردم با سرمایه های خرد از این طرح‌ها خواهد بود.

به عبارتی، «تامین مالی جمعی» گونه ای از مشارکت مالی در حوزه تامین مالی کسب و کارهای نوپا و ایده‌های نو آورانه است که فضای مشارکت برای عموم مردم به نحوی فراهم شده تا آنها از وضعیت معمول و سنتی خود به عنوان یک مصرف کننده صرف فراتر رفته و با مشارکت در تامین سرمایه، ولو به مقدار اندک و همچنین پذیرش موفقیت و عدم موفقیت سرمایه گذاری، در راستای تولید و ترویج خدمت یا محصولی که خرد جمعی آن را تایید کرده است، نقشی اثر بخش ایفا کنند.

در صورت استقبال سرمایه گذاران از ایده‌های نوپا این سرمایه‌های خرد تبدیل به پشتوانه‌ای برای حمایت از یک ایده اقتصادی می‌شوند که در نهایت می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال شود.

این ایده‌ها می‌توانند یک محصول جدید، یک خدمت‌رسانی جدید، یک حرکت فرهنگی-اجتماعی یا هر ایده‌ی جدیدی باشد.

نقش صندوق ضمانت در تامین مالی جمعی

صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون به عنوان یک سازمان حمایت کننده و ناظر، طرح‌ها و ایده‌ها را ارزیابی می‌کند و در صورت تائید توسط کمیته فنی سازمان، این طرح‌ها در سایت صندوق معرفی می شوند.

در نهایت وجوه جمع آوری شده سرمایه گذارن بر اساس پیشرفت طرح به صورت مرحله ای توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون پرداخت می‌شود. در نهایت پس از بررسی صحت معامله اصل و سود حاصل به تامین کنندگان مالی پرداخت شده و اگر زیانی متوجه پروژه شود خسارت وارده ارزیابی و برابر قرارداد فی ما بین صندوق و کارآفرین و به واسطه وثایق و تضمینات اخذ شده، اصل سرمایه به مردم بازگردانده می شود؛ به عبارتی دیگر صندوق ضمانت اصل سرمایه ی مردم را تضمین می‌کند.

مزیت اجرای طرح با ضمانت صندوق سرمایه گذاری تعاون

اصولا سرمایه گذاری در مراحل اولیه کسب و کار ریسک ذاتی بالایی دارد و شکست درصد بالایی از شرکت‌های نوپا امری طبیعی است که در اغلب موارد سرمایه گذاری انجام شده توسط مردم تضمین نمی‌شود اما صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با تضمین اصل سرمایه مردم و همچنین اعتبارسنجی و ارزیابی کارافرینان و کسب و کار متقاضی، ریسک سرمایه گذاری را برای مردم کاهش می‌دهد و احتمال موفقیت کسب و کار بالا می رود.

نحوه معرفی ایده و طرح از سوی صاحبان ایده و کارآفرینان

کارآفرینان و خلاقان ایده‌های دارای توجیه اقتصادی برای معرفی پروژه و طرح خود باید ابتدا در سامانه http://cf.cigf.ir/#/register ثبت نام کنند و پس از تکمیل مشخصات عمومی، طرح یا طرح‌های خود را معرفی کند.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13854 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید