پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 22314 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ | ارسال توسط :
44 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

صادرات گاز طبیعی از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۶ با رشد ۲ برابری مواجه شد و از ۳۰ میلیون مترمکعب در روز در سال ۱۳۹۴ به ۷۸ میلیون مترمکعب در روز تا پایان سال ۱۳۹۶ خواهد رسید. بر طبق همین آمار وزارت نفت، میزان صادرات گاز طبیعی کشور را تا پایان سال ۹۹،  ۱۹۵ میلیون […]

صادرات گاز طبیعی از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۶ با رشد ۲ برابری مواجه شد و از ۳۰ میلیون مترمکعب در روز در سال ۱۳۹۴ به ۷۸ میلیون مترمکعب در روز تا پایان سال ۱۳۹۶ خواهد رسید. بر طبق همین آمار وزارت نفت، میزان صادرات گاز طبیعی کشور را تا پایان سال ۹۹،  ۱۹۵ میلیون مترمکعب پیش بینی کرد.

میزان صادرات گاز به ترکیه در سال ۱۳۹۴، ۳۰ میلیون مترمکعب در روز بوده که این میزان براساس قراردادی که وجود دارد تا سال ۱۳۹۹ افزایش یا کاهشی نخواهد داشت. صادرات گاز به عراق که از سال ۱۳۹۵ و با پنج میلیون مترمکعب در روز آغاز شده در سال ۱۳۹۶ به ۲۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید و طی سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ترتیب به ۴۰، ۵۰ و ۵۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

صادرات گاز به عمان از سال ۱۳۹۷ و با ۱۰ میلیون مترمکعب در روز آغاز خواهد شد که این میزان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۲۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید. صادرات گاز به پاکستان نیز در سال ۱۳۹۶ با ۱۵ میلیون متر مکعب در روز آغاز خواهد شد که این میزان در سال‌ ۱۳۹۷ حفظ خواهد شد اما  در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، ۲۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود.

صادرات گاز به صورت ال ان جی در سال ۱۳۹۷ با ۱۱ میلیون مترمکعب در روز آغاز می‌شود و در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۲۱ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

صادرات به دیگر کشورهای هدف نیز از سال ۱۳۹۶ به هشت میلیون مترمکعب در روز می‌رسد که این میزان در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، ۳۲ میلیون مترمکعب در روز و در سال ۱۳۹۹ معادل ۴۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود، به طوری کلی مجموع صادرات گاز طبیعی در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب ۳۰ و ۳۵ میلیون مترمکعب در روز بوده که این میزان در پایان سال ۱۳۹۶ به ۷۸ میلیون مترمکعب در روز و در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۱۳۸، ۱۸۳ و ۱۹۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 22314 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید