جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 26504 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۴۷ | ارسال توسط :
98 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال، ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است گفت: برای اجرای این تعداد شغل ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جذب شده است. وی بابیان اینکه جذب تسهیلات اشتغال‌زایی […]

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال، ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است گفت: برای اجرای این تعداد شغل ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جذب شده است.

وی بابیان اینکه جذب تسهیلات اشتغال‌زایی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است افزود: این در حالی است که تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ رشد نداشته است.

حجت‌الله عبدالملکی بر ضرورت تقویت ایجاد فرصت شغلی از طریق موسسه‌های کاریابی به دلیل پایداری آن تاکید کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال هزار مددجو از طریق موسسه‌های کاریابی شاغل شدند. همچنین در این مدت ۱۵ هزار مددجو در دوره‌های آموزش مهارتی شرکت کردند.

وی با اشاره به عملکرد بهتر این نهاد در زمینه اشتغال‌زایی نسبت به سایر دستگاه‌های متولی اظهار کرد: کمیته امداد باید علاوه بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود،  از الگوی علمی و قابل‌قبول برای اشتغال‌زایی استفاده کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر ایجاد مشاغل پایدار با درآمد مناسب برای مددجویان گفت: توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی سه مؤلفه راهبردی برای مدیریت جریان ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد است.

وی یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان را نظارت کمیته امداد  قبل، حین و بعد از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی دانست و افزود: همچنین برنامه‌های جدید اشتغال باهدف ارتقاء پایداری و افزایش درآمد طرح‌های اقتصادی، اصلاح الگوی توسعه کسب‌وکار و اجرای الگوی جدید توسعه کسب‌وکار در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

عبدالملکی با تاکید بر اهمیت جایگاه کارشناسان فنی اشتغال در کمیته امداد به دلیل ارتباط با مجری طرح و بازار اعلام کرد:  افزایش مهارت‌ها و به‌روزرسانی اطلاعات کارشناسان فنی اشتغال یکی از برنامه های کمیته امداد در سال جاری است.

توانمندسازی و ایجاد و تقویت توان درآمدزایی مددجویان کمیته امداد از سال ۷۴ در دستور کار این نهاد قرار گرفته است. بر این اساس تاکنون ۱.۵ میلیون فرصت شغلی برای مددجویان ایجادشده که بخش عمده آن مربوط به دهه ۹۰ است.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 26504 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید