چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2063 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۵۲ | ارسال توسط :
59 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی گفت: جریان ساخت فاز اول توسعه بندر چابهار بر اساس برنامه زمان‌بندی درحال اجراست و اولین بخش آن در فصل بهار تکمیل می‌شود. همچنین از دولت هندوستان سپاسگزاریم که تامین دو خط اعتباری ۸۵ و ۱۵۰ میلیون دلاری را اعلام کرده که با هماهنگی درحال […]

به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی گفت: جریان ساخت فاز اول توسعه بندر چابهار بر اساس برنامه زمان‌بندی درحال اجراست و اولین بخش آن در فصل بهار تکمیل می‌شود. همچنین از دولت هندوستان سپاسگزاریم که تامین دو خط اعتباری ۸۵ و ۱۵۰ میلیون دلاری را اعلام کرده که با هماهنگی درحال طی مراحل مناقصه این دو خط اعتباری هستیم و امیدواریم همه مراحل طبق برنامه پیش رود. در افغانستان هم درحال اجرای خط آهن شمتیغ در مرز تا هرات هستیم.

عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی پس از امضای موافقت‌نامه همکاری سه جانبه میان ایران، هند و افغانستان گفت: این موافقنامه فراتر از حوزه حمل و نقلی است و اهمیت مستقیمی بر توسعه منطقه و امنیت کشورها دارد.

وی افزود: به گفته نخست وزیر هندوستان این موافقتنامه مایه تغییر بازی در منطقه می‌شود و ما فکر می‌کنیم این موافقنامه برای هندوستان مهم است چون چابهار دروازه اتصال دریای هند به دریای عمان است و همچنان که محمدالله بتاش، وزیر حمل و نقل هوایی افغانستان تاکید کرده چابهار برای افغانستان مهم است چون دروازه اتصال افغانستان و آسیای میانه به دریاهای آزاد است. برای کشور ایران نیز بسیار مهم است چون ما را به اقیانوس هند و بازار بزرگ هند دوباره متصل می‌کند و پلی برای اتصال به آسیای میانه خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اضافه بر احداث بندر چابهار در زمینه توسعه پس‌کرانه و امکان سرمایه‌گذاری در چابهار تمام اقدامات در دست انجام است و در آنجا یک شهرک بزرگ برای احداث صنایع پتروشیمی و صنایع دیگر فراهم شده است.

پایان خبر – ک . م

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2063 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید